Home Nieuws

Veelgestelde vragen

Weblinks & Formulieren
  Weekend van de Begraafplaatsen

Dit jaar is het Weekend van de Begraafplaatsen vastgesteld op 24, 25 en 26 mei. Op zaterdag 25 mei aanstaande zal dorpshistoricus en algemeen beheerder van de Stichting Begraafplaatsen Dantumadiel, Jouke Dantuma, een rondleiding verzorgen op de begraafplaats aan de Foarwei 16a in Driezum, maar ook in de kerk en op het kerkhof aan de Van Sytzamawei 8 in het dorp. De start is om 10.00 uur in het baarhuisje op de begraafplaats aan de Foarwei 16a in Driezum. Daar staat de koffie met vanzelfsprekend een krakeling, als symbool van leven en dood, op u te wachten. Jouke Dantuma zal aan de hand van bijzondere verhalen u meenemen in de geschiedenis van beide begraafplaatsen en de personen die er liggen begraven. In de kerk kunt u de bijzondere grafstenen en zelfs een middeleeuws graf bewonderen. Natuurlijk zal het verhaal over de schijndode in Driezum en de burenplicht onder de naam 'de Alde buorren' niet ontbreken. Als acteur van het boek 'It lêste himd hat gjin bûsen' heeft Jouke Dantuma veel kennis over begrafenisrituelen in deze regio.

Aankomst begrafenis.