|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Home |
|
Algemeen |
|
|
|
|
|
|
|
Vereniging
& Bestuur
- Algemeen
- Bestuur
Informatie leden
Kosten & Kortingen
Te doen bij overlijden
Uitvaartverzorgers
Begraafplaatsen
Aula
Veelgestelde vragen
Weblinks & Formulieren
|
|
Als
lid van de vereniging heeft u inspraak via de algemene ledenvergadering.
Eenmaal per jaar wordt er een ledenvergadering gehouden om met elkaar
het afgelopen jaar door te nemen en beslissingen te nemen over de
te volgen koers.
De contributie en de ledenkorting worden tijdens de ledenvergadering
vastgesteld.
De vereniging legt [wettelijk] elke 3 jaar een Actuariële verantwoording
af bij een daartoe aangewezen instelling. Waarin wordt gecontroleerd
of onze financiële reserves voldoende zijn, zo niet dan wordt het
bestuur hierop aangesproken, en moeten maatregelen genomen worden.
Ook op de jaarlijkse ledenvergadering wordt hierover verantwoording
afgelegd.
Bezoekt u deze vergadering eens, hier kunt u met al uw vragen terecht
en dan weet het bestuur ook wat er leeft onder de leden.
We zijn aangesloten bij de Federatie van Uitvaartverenigingen in Friesland
en het landelijk samenwerkingsverband van Uitvaartverenigingen zonder
winstoogmerk NARDUS.
De bonden waar deze Federatie mee samenwerkt, hebben afgesproken dat
zij de uitvaart van een lid van een andere vereniging verzorgen als
ware het een eigen lid. Dit wel tegen de plaatselijk geldende tarieven
en regelingen. Wel wordt in deze situatie de ledenkorting van de eigen
vereniging op de eindafrekening in mindering gebracht.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|